close



心‧有昆蟲的趨光性
使我靠近有光且溫暖的地方
紙和筆在一起
描繪出巴黎的影像

很久沒有畫畫了
曾以為要很久很久以後才畫得出來…
但是,其實沒那麼難~









第六天的八月

原本此時
我的人、我的心、我的身體
應該藏匿在巴黎的咖啡館
品嚐著左岸迷人的香

雖然後來沒拾起這個機會
一點點的可惜,還有很多的「沒關係」

戴上耳機
"I wish I could go travelling again..."
Stacey Kent慵懶舒服的聲音
帶我閤上眼睛去遠方…






I wish I could go travelling again         by Stacey Kent
真希望可以再次去旅行


I wish I could go travelling again
真希望可以再次去旅行

It feels like this summer will never end
感覺今年夏天就這樣永遠靜止

And I’ve had such good offers from several of my friends
雖然有那麼多朋友也曾相邀同遊

I wish I could go travelling again
真希望可以再次去旅行



(I want to) sit in my shades, sipping my latte
我想坐在自己的影子裡喝著拿鐵

Beneath the awning of a famous café
在知名咖啡店的遮陽棚下

Jet-lagged and with our luggage gone astray
感受著時差的昏眩及行李寄丟的困擾

I wish I could go travelling again
真希望可以再次去旅行



I want a waiter to give us a reprimand
我想聽到有侍者

In a language neither of us understand
用我倆都不懂的語言教訓我們

While we argue about the customs of the land
只因為我們對當地的風俗各持己見

I wish I could go travelling again
真希望可以再次去旅行


(I want to) sit in traffic anxious about our plane
我想再坐在車水馬龍中怕錯過班機的感覺

While your blasé comments drive me half insane
而你不停的碎碎念都快要把我逼瘋

I want to dash for shelter with you through the tropical rain
我想在熱帶大雨中與你一起躲雨

I wish I could go travelling again
真希望可以再次去旅行



(I want to) be awakened by a faulty fire alarm
我想要被不完美的鬧鐘聲叫醒

In an overpriced hotel devoid of charm
在一間昂貴缺乏魅力的旅館

Then fall asleep again back in your arms
然後再回你的臂彎中睡一覺

I wish I could go travelling again
真希望可以再次去旅行



But how can I ever go travelling again
但叫我如何再次旅行

When I know I’ll just keep remebering again
腦海裡偏偏不斷想起從前

When I know I’ll just be gathering again
不斷重拾過往

Reminders to break my heart ?
讓我心碎



I wish I could go travelling again
真希望可以再次去旅行

It feels like this summer will never end
感覺今年夏天就這樣永遠靜止

And I’ve had such good offers from several of my friends
雖然有那麼多朋友也曾相邀同遊

I wish I could go travelling again
真希望可以再次去旅行






arrow
arrow
    全站熱搜

    okeanis 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()